10 Aralık 2011 Cumartesi

Mystery Case Files: Escape From Ravenhearst


Gizli Nesne Bulma oyunlarını çok seviyorum, özellikle Mystery Case Files'ın oyunlarını hiç kaçırmam. Çizimler, mekanlar, hikaye o kadar güzel ki... Özellikle Dire Groove benim için serinin favori oyunu. Serinin yeni çıkacak oyununu dört gözle beklerken doğrusu Escape From Ravenhearst beni hayal kırıklığına uğrattı. Bir kere bu oyun "gizli nesne bulma oyunu" değil, sahnede sürekli değişen nesneleri buluyoruz yani bir nevi fark bulma oyunu diyebiliriz, size sadece bulmanız gereken "değişen nesne"lerin sayısı veriliyor. Bir diğer hayal kırıklığı unsuru, bugüne kadar serinin en fazla şiddet ve negatif unsur içeren oyunu olması bana göre, örneğin bir hastane kısmı var ki, çok sinir bozucu. Sonra bir başka konu da karakterin annesiyle ilgili durum, karakterin annesi kendisine çok kötü davranmış, hatta 13 yaşındayken onu akıl hastanesine yatırmış, bu yüzden oyunun sonunda karakter annesini havaya uçuruyor! Gerçekten şok oldum, "bu bir oyun" deyip de geçilecek bir şey değil bence bu. Bilmiyorum hala "acaba ben mi yanlış anladım" diye düşünüyorum. Zaten oyunun sayfasında "Bu oyun yoğun bir psikolojik gerilimdir ve derinlerdeki korkuların ortaya çıkmasına sebep olabilir. Gençler ve kalbi zayıf olanlar için uygun değildir. Bu bir uyarıdır." şeklinde bir uyarı var. Bunlar bir yana, bu bölümdeki hikayeyi de mekanları da pek ilgi çekici bulmadım, oyun biraz da kısa geldi. Daha önceki oyunlar ise müzikleriyle bile dört dörtlüktü. Bir de bu tip "collectors edition" denilen özel oyunlarda hem özel bir ekstra uzatma oyunu olurdu hem de esktaralar altında oyunla ilgili resimler, masaüstü arkaplan temaları, hatta oyunda çalan şarkıların notaları olurdu. Her açıdan bu oyun beni hayal kırıklığına uğrattı kısacası...

2 yorum:

  1. Seriden favorim Return from Ravenhearst. Dire Grove'u da çok severek oynamıştım.

    Escape from Ravenhearst'a gelince Charles'ın psikopatlıklarının temeline inmelerini ilginç buldum ama kısa olduğu konusuna katılıyorum. Ve açıkçası Ravenhearst'la bir ilgisi yoktu. Harabe eve kısa bir süre girebildik sadece.

    MCF'nin sürekli kendini yenilemesini seviyorum, saklı obje sahneleri çok iyi olsa da bir süre sonra sıkabiliyor. Bu oyunda değişen objeler önce tuhaf geldi tabii, alışınca beğendim.

    Hastane, morg, doğum odası ve annenin yatak odası bölümleri sarsıcıydı ama bundan çok daha dehşet oyunlar var adventure olarak, çok ağır olduğunu düşünmüyorum. Elbette ki bir çocuk oyunu değil, yetişkinler için.

    En sevdiğim seri olunca uzun oldu yorum, yazı ve paylaşım için teşekkür ediyorum.

    Agatha Christie'nin saklı objeleri ve Dream Day Wedding serisini oynamadıysanız şiddetle tavsiye ederim. Bilhassa DDW çok tatlı, romantik oyunalra sahip.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Biblio, senin de bu tür oyunları takip ettiğini bildiğimden yazıyı yazmadan önce senin bloguna da baktım tekrar:) Gerçekten sarsıcı bir oyun, ben MCF'nin sürekli kendini aşmasına alışık olduğumdan bu oyun beni hayal kırıklığına uğrattı tabi..:)) Dream Day Wedding benim de favori serilerimden, aynı şekilde Agatha Christie de öyle, teşekkür ederim güzel yorumun için..:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...